İmam ve öndere, helal rızka ve saliha kadına; Mihrapta imamın namaz kıldığını görmek ona uymaya, kendisi mihraba geçip namaz kılmak müjdeye, namaz vakti dışında mihrapta namaz kılmak evlad ve torunlarının erişecekleri makamlara ve hayırlara, Mihraba sidiik damlatmak salih evlada, Kadının mihrapta namaz kılması erkek çocuğa, Kırlarda, yerleşim alanı dışında görülen mihrap inzivaya, Kıpleden başka tarafa dönmüş olan mihraplar söz ve amelde doğru yoldan ayrılmaya delalet eder.

Rüyada mihrap görmek imam ve reis ile yorumlanir. Mihrapta namaz görmek hayirdir, imamin mihrapta namaz kildigini görmek, kadir ve kiymetin artacagina; eger namaz vaktinin disinda kiliniyorsa, bu kiymetin çocuklarina ait olacagina; bir caminin veya mescidin mihrabinin kiblenin aksi yönünde kurulmus oldugunu görmek, rüya sahibinin günahkar olduguna isarettir. Bir baska rivayete görede: Rüyada görülen mihrap, imama veya reise isarettir. Bir kimse rüyada mihraba bir veya iki yahut üç damla sidik damlattigini görse, her bir damlasi temiz bir evlata isarettir. Bir kimsenin rüyada mihrapta namaz kildigini görmesi, o kimse için müjdedir. Eger rüyayi gören kadin ise, erkek bir çocuk dogurur. Rüyada bir imamin mihrapta namaz kildigini gören kimse, imamin yaptigi seye uyar. Bir kimsenin rüyada vaktin disinda mihrapta namaz kildigini görmesi, o kimsenin kendisinden sonra evlat ve torunlarinin erisecekleri hayra ve memuriyete isarettir. Bir kimse mihraba sidik yaptigini görse, o kimsenin erkek bir çocugu dünyaya gelir ve o çocuk halka önder olur. Rüyada kir ve sahradaki mihraplari görmek, ihlasa, halktan ayri yasamaya ve inzivaya çekilmeye isarettir. Kibleden baska tarata dönmüs mihraplar söz ve amelde dogru yoldan dönmeye isarettir. Bazen de mihrap helal rizka ve saliha bir hanima isarettir. Eger mescidin mihrabi kibleden baska bir yere yönelmis olursa veya mihrapta fena bir koku veya atilmis bir les bulunursa, görenin bidatci veya münafik olmasina isarettir.